Cecilie Testman

Gullkroken 7

 0377 Oslo
 

+ 47 975 39 317
   cecilie@godelivsvaner.no

© 2017 Gode Livsvaner

Livsstilsendring

Den eneste slankekuren som fungerer er den som foregår i hodet.

GÅ TIL ROTEN 

Vår hektiske hverdag og mange krav til prestasjon, gjør at vi aldri faller til ro. Ved å gå til roten av problemet, nemlig å bevisstgjøre triggere, tanker og følelser, kan vi komme ut av den onde sirkelen og etablere nye gode livsvaner.

Du er ikke alene. Livsstil er hovedproblemet i vår vestlige kultur. Å lære å forebygge stress, utbrenthet, fedme og dårlig helse er viktigere nå enn noen gang. Tilgang på fristelser er enorme, og evnen til å styre oss selv er ikke godt nok trent opp. Vi har ikke lært hvordan vi skal forholde oss til våre tanker og følelser. Ofte overtaler vi oss selv ubevisst til å ta valg vi senere angrer på.

SELVKRITIKK OG JOJO SLANKING

Mange av oss har lest og vet godt hva som er å lurt å gjøre for å få et sunt og godt liv; spise sunt, trene, tenke positivt og få nok hvile, men vi vet ikke hvordan få det til i det lange løp. Ofte starter vi på noe nytt som vi plutselig slutter med og det starter et skred av selvfordømmende tanker som resulterer i dårlig selvfølelse og håpløshet. Alle våre adferds(u)vaner starter med en impuls og tanke, og derfor må vi begynne i riktig ende for å endre hva vi gjør. 

FRA STRENG PEKEFINGER TIL SELVMEDFØLELSE 

Den viktigste endringen er selve holdningen til deg selv i endringsprosessen. Du er ikke et dårlig menneske fordi du ikke greier å motstå fristelser. Selv om du vet hva du "burde" gjøre, betyr ikke det at det er lett å gjennomføre. Dyptliggende ofte underbevisste fellesmenneskelige følelser som ensomhet, tomhet, meningsløshet, ubetydelighet; som ofte viser seg for oss som uro, rastløshet og kjedsomhet i hverdagen, fører til at vi spiser for å "fylle opp" denne følelsen. Når vi får smak på tungen og blir mette og tunge i magen, får oppmerksomheten noe annet å være opptatt med. Vi spiser bort følelser. Å få varme og medfølelse med oss selv, det vi føler, gjør at vi i stedet kan ta andre valg, ikke fordi vi trenger å "skjerpe oss", men fordi vi ønsker oss selv å ha det godt.

HVORDAN

Når du gjør et forløp med livsstilsendring som mål, har vi først en 90 min kartleggingstime hvor vi ser hva som er dine primære behov. Så får du praktiske verktøy og øvelser som gir deg erfaringen du trenger for å få til den endringen du ønsker i livet ditt.

Vi møtes på mitt kontor i Øvre Vollgate 15 ved Stortinget i Oslo eller om du bor et annet sted i landet over Skype eller telefon.

 

PRIS

Pris på kurset avtaler vi i henhold til hvor mange timer du trenger. Hver time er på 60 min. Du kan velge å gå så mange timer du selv ønsker. Vanligvis er det lurt å forplikte seg til å gå over en periode.  Hvis du er interessert i en livsvarig endring anbefaler jeg 10 -15 timer ukentlig eller annenhver uke etter behov. For deretter å ta oppfølging et par ganger i året for å opprettholde den gode endringen med de nye vanene på lang sikt.

 

MATERIALET

Materialet i kursprogrammet er basert på en steg-for-steg bok forfattet av Judith Beck; datteren til grunnleggeren av kognitiv terapi Aron Beck, samt en bok om oppmerksomhetstrening (mindfulness), forfattet av Viggo Johansen. Programmet er forsket på ved NTNU med gode resultater og langvarig effekt.

 

KOM I GANG

Ta kontakt nå for time eller skriv til meg om du har flere spørsmål. Du kan også ringe eller sende sms hvis du ønsker avtale time med én gang på 975 39 317.

 

Om kursholder Cecilie Testman:

 

Cecilie har 18 års erfaring og fordypning i meditasjon og menneskets bevissthet. Hun spesialiserte seg tidlig i denne retningen med en 3-årig utdannelse i Sveits og Italia i Voicing-metoden: en trening basert på meditasjon og utforskende øvelser for økt innsikt og bevissthet om hvordan sinnet, kroppen, pusten og stemmen henger sammen. Hun har siden 2002 holdt kurs og veiledet mennesker i personlige endringsprosesser.

 

Cecilies styrke er at hun kjenner igjen hvor balansepunktet finnes i andre. 

Hun gir veiledning gjennom én til én timer, kurs og foredrag.  Du kan lese mer om henne her.